ارز دیجیتال یا همان کریپتوکارنسی Cryptocurrency پولهای دیجیتالی هستند که بر بستر بلاک چین کار می کنند. در واقع این بستر مانند یک دفتر حسابرسی بزرگ است که هر تراکنشی در آن اتفاق بیفتد همه کاربران از آن اطلاع دارند و تمامی تراکنش ها ثبت و ضبط می شود. این ویژگی شفافیت در تراکنش ها را به وجود می آورد و امکان دستکاری اطلاعات را از بین خواهد برد. در این مقاله به توضیح فعالیت در بازار ارز دیجیتال و ثبت نام در آلپاری میپردازیم.

استخراج ارز دیجیتال توسط دستگاهی به نام ماینر انجام می شود. این دستگاه ها عملیات ماینینگ را انجام می دهند. برای اینکه هر تراکنش در بلوک ماینر تایید نهایی شود مسائل بسیار پیچیده ریاضی حل می شود. حل این مسائل که قدرت پردازش بالا و صرف انرژی زیاد برق را می طلبد، ماینینگ می گویند.

انواع ارز دیجیتال

امروزه ارزهای دیجیتال مختلفی در سطح جهان وجود دارد که معمولا کارکرد و ویژگی های آنها شبیه به هم هستند. ارزهای دیجیتال را (به غیر از بیت کوین) می توان به دو دسته توکن و آلت کوین تقسیم کرد. آلت کوین ها یا به اختصار کوین ها بلاک چین مخصوص به خود را دارند. برخی از کوین ها از کدهای اولیه بیت کوین استفاده می کنند این در حالی است که در برخی کوین های دیگر مانند اتریوم از کدهای مخصوص به خود استفاده شده است. توکن ها ارز دیجیتالی هستند که بلاک چین جداگانه ای ندارند و برای انجام تراکنش ها از بلاک چین اصلی استفاده می شود. به این گونه از ارز ها دیجیتال فورک می گویند.

ارز دیجیتال آلپاری

مشهور ترین کریپتوها در آلپاری

بیت کوین (Bitcoin)

اولین و معروفترین ارز دیجیتال در دنیا است این ارز توسط ساتوشی ناکاموتو به وجود آمد و همچنان ارز اول دنیای رمز ارزها است.

اتریوم (Ethereum)

اتریوم نسل دوم ارز دیجیتال به حساب می آید. اتریوم توسط ویتالیک بوترین در سال ۲۰۱۵ میلادی وارد دنیای ارز دیجیتال شد. نام ارز این پلتفرم اتر (ether) است.

ریپل (Ripple)

هدف از ایجاد این پلتفرم انجام تراکنش های سریع و ارزان است در ریپل به جای استفاده از سیستم ماینینگ از یک مکانیزم اجماع استفاده شده است. نام ارز دیجیتال این پلتفرم ریپل (XRP) است.

لایت کوین (Lightcoin)

این ارز دیجیتال توسط چارلی لی در سال ۲۰۱۱ وارد بازار ارز دیجیتال شد کاهش زمان تاییدیه هر بلاک اهداف اصلی این رمز ارز است. بیشتر بخوانید: لایت کوین چیست

بیت کوین کش (Bitcoin cash)

در سال ۲۰۱۷ با تغییر اندازه بلاک ها در بیت کوین این ارز دیجیتال به وجود آمده است. بیت کوین کش یکی از فورک های معروف بیت کوین است. بیشتر بخوانید: بیت کوین کش چیست

بیشتر بخوانید: روبوفارکس

ارز دیجیتال در آلپاری

امروزه ارزهای دیجیتال بین مردم جهان محبوبیت و اعتبار خاص خود را دارد. بازار ارز دیجیتال به دلیل نوسانات زیادی که دارد یکی از بازارهای مورد علاقه فعالان بازار مالی شده است. مانند هر بازار مالی دیگری برای شروع معاملات در ارز دیجیتال لازم است که از صرافی و بروکرهای معتبر استفاده کرد.

شما در آلپاری می‌توانید برای شارژ حساب خود از ارز دیجیتال بیت کوین استفاده کنید. همچنین آلپاری در اکثر حساب های تجاری خود امکان معامله و حضور در بازار ارزهای دیجیتال را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه حساب های آلپاری

از جمله ارزهای دیجیتالی که می‌‌توانید در آلپاری به معامله آنها بپردازید می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیت کوین دلار با نماد BTCUSD: مقدار متوسط اسپرد در این نماد برای حساب های استاندارد ۳۰ پیپ، برای حساب ECN.mt4 مقدار ۳۱٫۱ پیپ، برای حساب Pro.ECN.mt4 مقدار ۲۲٫۳ پیپت و برای حساب ECN.mt5 مقدار ۲۲٫۳ پیپت می باشد.

اتریوم دلار با نماد ETHUSD: مقدار متوسط اسپرد در این نماد برای حساب های استاندارد ۳۰ پیپ، برای حساب ECN.mt4 مقدار ۵۱٫۱ پیپ، برای حساب Pro.ECN.mt4 مقدار ۲۲٫۳ پیپ و برای حساب ECN.mt5 مقدار ۲۲٫۳ پیپ می باشد.

لایت کوین دلار با نماد LTCUSD: مقدار متوسط اسپرد آلپاری در این نماد برای حساب های استاندارد ۱۲۰ پیپ، برای حساب mt4 مقدار ۱۰۰ پیپ، برای حساب Pro.ECN.mt4 مقدار ۶۵٫۱ پیپ و برای حساب ECN.mt5 مقدار ۶۵٫۱ پیپ می باشد.

بیت کوین کش دلار با نماد XBNUSD: مقدار متوسط اسپرد در این نماد برای حساب های استاندارد ۵۹۹ پیپ، برای حساب mt4 مقدار ۴۹۹٫۲ پیپ، برای حساب Pro.ECN.mt4 مقدار ۲۶۸٫۷ پیپ و برای حساب ECN.mt5 مقدار ۲۶۸٫۷ پیپ می باشد.

ریپل دلار با نماد XRPUSD: مقدار متوسط اسپرد آلپاری در این نماد برای حساب های استاندارد ۴۸ پیپ، برای حساب mt4 مقدار ۴۰ پیپ، برای حساب Pro.ECN.mt4 مقدار ۳۹٫۴ پیپ و برای حساب ECN.mt5 مقدار ۳۹٫۴ پیپ می باشد.

برای انجام معاملات ارز دیجیتال آلپاری می توانید با استفاده از پلتفرم تجاری متاتریدر ۴ یا متاتریدر ۵ (بسته به نوع حساب تجاری خود) نماد مد نظر خود را به واچ لیست بازار اضافه کنید و در آن ارز به معامله بپردازید.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *