ماساژ درمانی دستکاری در بافت نرم بدن برای تقویت سلامت و رفاه است. بسیاری از افراد به طور خودکار فرض می کنند که ماساژ درمانی به یکی از دو دسته تعلق دارد: ماساژ سوئدی یا ماساژ بافت عمیق. با این حال ، تعداد بیشماری از روش های ماساژ درمانی برای انتخاب وجود دارد. در سراسر جهان ، تغییرات فرهنگی در دستکاری در بافت نرم بدن بدان معنی است که روش های ماساژ در خارج وجود دارد که بسیاری از آمریکایی ها هنوز با آن روبرو نشده اند. در کشورهایی که در سراسر نیمکره شرقی قرار دارند ، برخی روشهای ماساژ غیرمعمول از موجودات زنده برای اجرای ماساژ استفاده می کنند.
آیا تا به حال در مورد ماساژ درمانی شنیده اید که پزشک معالج از مارهای زنده ، حلزون یا ماهی استفاده می کند؟ اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما این موجودات به طور قانونی در برنامه های مخصوص ماساژ استفاده می شوند.آموزش ماساژ.
ماساژ مار
ماساژ مار احتمالاً بهترین گزینه برای کسی که فوبی مار ندارد ، نیست. با این وجود ، چندین اسپا در سراسر جهان (به خصوص در اندونزی و اسرائیل) مارهای مسلح غیر سمی را بر روی بدن برهنه یک فرد قرار می دهند.
حرکت پیچیدن مارها درمانی است. مارهای بزرگ ماهیچه های تنگ را خمیر می کنند و مارهای کوچک خاصیت تسکین دهنده ای دارند. علاوه بر حرکت آنها با ایجاد یک احساس منحصر به فرد ، ترس ناشی از مشتری ، آدرنالین را در بدن آزاد می کند ، که اعتقاد بر این است که بر سوخت و ساز بدن تأثیر مثبت می گذارد – و باعث افزایش سطح انرژی می شود.
ماساژ مارها به طور معمول از پیتون ها استفاده می کنند ، که تمیز می شوند ، تغذیه می شوند و دهان آنها قبل از هر جلسه بسته می شود. با وجود مسائل مربوط به حقوق حیوانات و احتمال اینکه مار بتواند دهان خود را باز کند ، تقویت همزمان انرژی و شل شدن عضلات ناشی از این روش غیرمعمول ، از محبوبیت روزافزون ماساژ مار حمایت می کند.آموزش طب سنتی.
ماساژ صورت حلزون
در طی یک ماساژ صورت حلزون ، حلزون های شیلی یا آفریقایی با دقت بالا رفته در اطراف صورت مشتری خزیدند – اثری از لجن آنها را پشت سر گذاشت. در پرچمداران اسپا توکیو که ماساژ صورت حلزون شروع شده است ، درمان بعد از حلزون های زنده با ماساژ ، دستگاه های پالس برقی و کرم های مرطوب کننده حاوی مخاط حلزون ادامه می یابد. اعتقاد بر این است که به ترمیم و نرم شدن پوست صورت کمک می کند ، کرم حلزون سالها در کره و ژاپن رایج بوده است.
حلزون ها برای مدت طولانی در محصولات زیبایی گنجانیده شده اند – بازگشت به یونان باستان هنگامی که بقراط برای تسکین پوست ملتهب ، حلزون های خرد شده را توصیه کرد. به گفته مارتا وورل ، خالق حقیقت در پیری ، "علم کمی مبهم است ، اما نسبتاً پشتیبان. یک مطالعه وجود دارد – به ظاهر مستقل – که به ترشحات molusk ، cryptomphalus aspersa (SCA) پرداخته است. این مطالعه نشان داد که این ماده حاوی آنتی اکسیدان ها و تحریک تکثیر فیبروبلاست و تنظیم مجدد سیتوسکلت اکتین است. "
متأسفانه ، شواهد موجود در مورد ماساژ صورت حلزون موجود نیست. هرگونه بهبود در سطح پوست بعد از یک جلسه می تواند به راحتی به ماساژ ، دستگاه های پالس برقی یا استفاده از کرم های بعدی نسبت داده شود. صرفنظر از آن ، جدید بودن ذاتی حلزون های حلزون در اطراف صورت ، ماساژ صورت حلزون را به یک ماساژ ماساژ جذاب و غیرمعمول تبدیل می کند.آموزش پوست و زیبائی skin care.
ماساژ ماهی
بعضی از افراد درباره پدیکور ماهی شنیده اند اما درک نمی کنند که از همین تکنیک می توان برای ماساژ کامل بدن استفاده کرد. یک پدیکور ماهی ، که به عنوان آبگرم ماهی نیز شناخته می شود ، شامل می شود که مشتریانی که پای خود را در وان آب پر از ماهی های کوچک به نام Garra rufa فرو می کنند. بعضی اوقات به عنوان "پزشک ماهی" ، Garra rufa از پوست مرده یافت شده بر روی پاهای مردم می خورد و پوستهای جدیدتر در معرض آن قرار می دهد.
استفاده از ماهی برای اهداف پزشکی در ترکیه آغاز شد ، جایی که برخی از اسپا ها ادعا می کنند که می توانند آکنه ، اگزما و پسوریازیس را بعد از طولانی درمان کنند ، غوطه وری را که هشت ساعت در روز به مدت سه هفته ادامه می دهد ، تکرار کنید. در تایلند نیز از ماهی های nibbling برای کل بدن استفاده می شود ، جایی که مشتری ها در یک استخر کوچک از آب پر از هزاران ماهی کوچک قرار می گیرند. ماهی ها در اطراف شنا می کنند و سلول های مرده پوست را می خورند و همزمان بدن را ماساژ می دهند. به جای گاز گرفتن در گوشت زنده ، ماهی بی دندان پوستهای مرده یا ناسالم پوستهای گنده و بلعیده را فرو می برد و لایه برداری آبزیان را فراهم می آورد. وکلا ادعا می کنند که پوست زیر آب آنها به دنبال یک پدیکور ماهی یا ماساژ کامل بدن نرم است.در آمریکا ، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری از هیچ گونه گزارش منتشر شده در مورد بیماری های ناشی از بیماری های ماهی مطلع نیستند. با این حال ، ۱۰ ایالت این عمل غیر معمول را ممنوع اعلام کرده اند. نگرانی اصلی در مورد ماساژ ماهی بهداشت است:
وانهای پدیکور یا استخرهای ماساژ را نمی توان کاملاً بین مشتری تمیز کرد.
ماهی ها نمی توانند از بین آنها ضد عفونی یا از بین بروند.
بنابراین ، مقامات در چندین کشور نگران این هستند که پدیچ ماهی یا ماساژ ماهی توانایی گسترش بیماری های عفونی را داشته باشد. علاوه بر این ، چینچین چینی اغلب به عنوان Garra rufa گمراه می شود و در پدیکور ماهی استفاده می شود. چینچین چینی دندان ها را رشد می دهد و می تواند خون را بکشاند و خطر عفونت را افزایش می دهد.
روشهای ماساژ غیرمعمول بسیاری وجود دارد که در سراسر جهان یافت می شود ، با این حال برخی از به ظاهر عجیب ترین رویکردها هدف از دستکاری بافت نرم بدن را برای تقویت سلامت و رفاه برآورده می کنند. سه ماساژ موجود زنده که در بالا توضیح داده شد ، ممکن است فنجان چای همه نباشد. اگرچه ، بسیاری از گیرندگان ماساژ ماجراجویانه و ماساژور ، فواید سلامتی حاصل از ماساژ مار ، حلزون و ماهی را قسم می خورند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *