چرا فارکس درآمد و سود بالایی برای معامله گران این بازار دارد؟

فارکس یکی از بازارهای مالی پرطرفدار در دنیاست که معامله گران زیادی را جذب خود کرده و اگرچه مانند تمام روشهای سرمایه گذاری امکان سود و زیان وجود دارد اما بسیاری از ایرانی ها سود زیادی را از این بازار کسب می کنند و برخی درآمدهای میلیاردی دارند. اما چگونه میتوان سود بالایی به دست آورد؟ چه فاکتورهایی در معاملات فارکس نقش دارند و چرا باید برای شروع یک بروکر معتبر و مطمئن یافت. کدام بروکر  به کاربران ایرانی خدمات میدهد؟ در این مطلب برخی از مهمترین نکات در این رابطه را بیان کرده ایم.

سه مرحله آموزش، یافتن بروکر معتبر، اقدام به معامله و کسب تجربه ، اگرچه تضمین کننده کسب درآمد صد درصدی نیست، اما شما را به هدفتان که سود مالی بالاست قدم به قدم نزدیک میکند.

بازار فارکس چیست؟

فارکس بازار تبادل ارزهای خارجی است. یعنی شما به جای خرید سهم یا محصول، ارز یک کشور دیگر را خریداری میکنید. بازار ارز که با نام " فارکس " یا ( FX ) شناخته می شود بزرگترین بازار مالی دنیا است. در مقایسه با بازار نیویورک که حجم معاملاتی معادل روزانه ۲۲٫۵ میلیارد دلار دارد بازار فارکس با حدود ۵٫۵ تریلیون دلار ( معادل ۵۵۰۰ میلیارد دلار ) در روز یکی از بزرگترین بازارهای مالی شناخته میشود. فارکس هم برای معامله گران خرد و هم شرکتهای بزرگ و معتبر جذابیت زیادی دارد به همین دلیل از سرتاسر کره زمین، تریدرها برای کسب درآمد و سود بالا اقدام به معاملات ارزها، رمزارزها و فلزت گرانبها و حتی نفت میکنند. برای آشنایی بیشتر با این بازار میتوانید به قسمت آکادمی و مقالات فارکس وب سایت کارگزاری معتبر کپیتال اکستند مراجعه کنید و ضمن یادگیری رایگان، یک حساب آزمایشی رایگان افتتاح کنید و با افزایش تجربه خود اقدام به معامله و کسب سود مالی نمایید. حتما اصطلاحات فارکس را بیاموزید، اصطلاحاتی مانند اهرم، مارجین، لات و… که حتما با آنها سروکار خواهید داشت.

چگونه از فارکس کسب سود و درامد داشته باشیم؟

جالب است بدانید که فارکس مانند سایر بازار های مالی مثل بورس همیشه با ریسک و خطرات مالی همراه است و انجام معاملات در آن همواره با ترس و دلهره همراه می باشد و باید به خاطر داشته باشید اگر چه از این طریق می‌ توان به سود خوبی دست یافت اما ممکن است با ضررهای احتمالی هم رو به رو باشد پس در صورتی می‌تواند در فارکس و دنیای آن زندگی کنید که از قدرت ریسک‌ پذیری مالی برخوردار باشید.

یکی از دلایل وجود طرفداران زیاد فارکس این است که این امکان معامله در این بازار با سرمایه ای کم و به صورت ۲۴ ساعت از شبانه روز قابل انجام است، یعنی شما میتوانید از صفر خود را به صد برسانید.  اما  باید بدانید که خطراتی هم در کمین است. این بازار دچار بی ثباتی است و ممکن است هر لحظه افراد به خصوص کسانی که تجربه کمی دارند دچار ضرر و زیان بشوند. استراتژی معاملات روزانه در فارکس پتانسیل های بسیاری دارد و به همین علت راه های سود دهی مختلفی را در اختیار شخص معامله گر قرار خواهد داد که معمولا این استراتژی ها بر حسب نسبت ریسک به پاداش رتبه بندی می شود.

میزان سود یک معامله گر بر اساس معاملاتی که تاکنون انجام داده است و توانسته است برنده شود تخمین زده خواهد شد و زمانی قابل قبول خواهد بود که درصد برد آن بیش از ۵۰ درصد باشد. میزان سود و ضرر روزانه در فارکس مشخص خواهد کرد که چه مقدار از سرمایه معامله گر برای کسب سودی مشخص مورد نیاز است.

یادگیری اصول معامله در فارکس

امروز در ۳۰ دانشگاه برتر جهان فارکس به عنوان یک رشته تحصیلی در سطح بالا به دانشجویان تدریس می شود در داخل کشور خودمان اگرچه دوره های دانشگاهی و آکادمیک وجود ندارد اما متخصصین و افراد زیادی هستند که به تدریس فارکس می پردازند. البته همه آنها قابل اعتماد نیستند. پس بهتر است از طریق کارگزاری های شناخته شده و معتبر مثل کپیتال اکستند یادگیری فارکس را شروع کنید. ضمن مطالعه منابع آموزشی رایگان در کپیتال اکستند می توانید از مشاوره های رایگان و پولی این شرکت نیز استفاده کنید.  بدون یادگیری هرگز معامله نکنید ، زیرا به احتمال بسیار بالایی متضرر خواهید شد.

یافتن یک بروکر معتبر برای کاربران ایرانی

بروکر فارکس همان کارگزاری است که دسترسی شما به بازار ارزهای خارجی و رمزارزها را میسر و مقدور مینماید. یکی از مشکلات ایرانی ها این است که بسیاری از کارگزاری ها کاربران داخل کشور را تحریم کرده اند. اما شرکتی مثل کپیتال اکستند که مدیران ایرانی دارد، برای رفاه حال هموطنان خود شرایطی را فراهم آورده اند که کاربران ایرانی هم بتوانند به راحتی اقدام به واریز وجه، برداشت، معامله و کسب درآمد کنند. در این بروکر شما برای اولین واریز خود ۲۵درصد جایزه واریزی دریافت کنید و پس از آن برای هر بار واریز خود ۲۰% بونوس واریزی قابل ضرر دریافت میکنید. این نوع جایزه بونوس در ضررهای احتمالی شما را کمک می کند و وقتی ضرر شما به آستانه ی مبلغ پاداش برسد ، پاداش شما حذف نـمیشود. مثلا شما ۴۰۰ دلار در حساب خود واریز می کنید ، کپیتال اکستند به شما ۱۰۰ دلار اضافه میدهد.

کسب درآمد بالا از فارکس

پس از افتتاح حساب میتوانید در forex معامله کنید و درآمد آنلاین داشته باشید. به منظور اینکه قادر باشید در بازار فارکس سود و درآمد مطلوبی را تجربه کنید باید یک سری نکات را رعایت کنید که برخی از آن ها را به شما خواهیم گفت. یکی از این نکات یادگیری مدیریت ریسک است زیرا برخی مواقع جهت روند بازار بر خلاف انتظارات معامله گر است پس باید بداند که در کجا از ادامه معامله صرف نظر کند و این تجربه را با افتتاح حساب در دموی فارکس می توان به دست آورد و در کنار آن تجزیه و تحلیل تکنیکال، تجزیه و تحلیل فاندامنتال را هم آموخت. علاوه بر این با مدیریت و کنترل احساسات خود و توقف ضرر و زیان می توان درآمد خوبی را از فارکس کسب نمود. از نکات دیگری که در بازار فارکس باید به آن توجه کرد محاسبه سود ترکیبی است که با استفاده از آن می توان نرخ بازدهی روزانه خود را برای دستیابی به سود بیشتر در سال تعیین کرد. به عبارتی اگر شما در هر روز سال بتوانید به انجام یک معامله بپردازید در واقع شما سود ترکیبی را انجام داده اید.

در نهایت دقت داشته باشید، که کسب درآمد هرچقدر هم که راحت باشد ، همواره در سرمایه گذاری خطرات و ریسکهایی وجود دارد که شما با یادگیری فارکس میتوانید احتمال ریسک و خطرات را کاهش دهید و این یعنی افزایش سود و درآمد بیشتر.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *