امروزه افزایش وزن و چاقی به یکی از معضلات جامعه تبدیل شده است . این افزایش وزن به دلیل تغییر سبک زندگی از زندگی پویا به زندگی ماشینی می باشد .مردم برای انجام کارهای خود معمولاً از اتومبیل استفاده می‌کنند و کمتر در طول روز تحرک دارند. بنابراین آنها به دنبال راه هایی برای کاهش وزن سریع می گردند. داروی گیاهی برای لاغری یکی از این راه ها است. ممکن است گرفتن رژیم های سخت غذایی و طاقت فرسا برای شما آزار دهنده باشد و شما دچار افسردگی و عدم کاهش وزن در طول دوره زمانی معین شوید .

 

لذا برای کاهش وزن و تناسب اندام بایستی راه دیگری را پیدا کنید. راهی که بتوان به وسیله آن به راحتی و در طول مدت زمانی کوتاه به کاهش وزن و تناسب اندام دست یافت. در این مقاله قصد داریم چند داروی گیاهی برای لاغری را برای شما معرفی کنیم. با مصرف این داروها می‌توان به کاهش وزن و تناسب اندام در مدت زمان کوتاه دست یافت.

داروی گیاهی برای لاغری

 چند نوع داروی گیاهی برای لاغری و کاهش وزن سریع

۱- جنسینگ

گیاه جینسینگ به عنوان یک داروی گیاهی برای لاغری شناخته شده است. این گیاه که در کشورهای آسیای شرقی از قبیل چین، بوتان، کره‌جنوبی و سایر کشورهای آسیای شرقی رشد می کند. این گیاه دارای ریشه های گوشتی بوده و معمولا به آهستگی در کشورهای آسیای شرقی رشد می کند.

بر اساس مطالعات انجام شده در مورد این داروی گیاهی برای لاغری نشان داده شده است که این گیاه برای تنظیم سطح قند خون و سطح کلسترول مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این گیاه می تواند در درمان استرس موثر باشد . استرس یکی از عواملی است که باعث به هم خوردن کلسترول و قندخون و سایر عوامل شده و باعث می شود که سلامتی شما در خطر بیفتد. جنسینگ به افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن کمک می کند و از این طریق باعث کاهش چربی های بدن و در نتیجه لاغری میشود. جنسینگ را می‌توان به صورت دمنوش استفاده کرد و از مزایای آن در مورد لاغری بهره برد .

 

بیشتر بخوانید: انواع داروهای لاغری 

۲- چای سبز ، به عنوان یک داروی گیاهی برای لاغری

چای سبز امروزه به عنوان بهترین و موثرترین دمنوش برای کاهش وزن بین مردم رایج شده است . چای سبز دارای مواد آنتی اکسیدانی از قبیل کاتچین بوده که این مواد آنتی اکسیدان باعث افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن شده و شما را در کاهش چربی های بدن و تناسب اندام یاری می کند. همچنین چای سبز دارای مقداری کافئین بوده که کافئین نیز در چربی سوزی بسیار موثر است. همچنین یکی دیگر از خواص کافئین بهبود عملکرد ماهیچه ها می باشد .

از دیگر مزایای چای سبز سرکوب اشتهای شما است. اگر ۳۰ دقیقه قبل از شروع غذا یک لیوان دمنوش چای سبز میل کنید اشتهای شما کم می‌شود و به مقدار کمتری غذا می خورید و بنابراین به لاغری و کاهش وزن شما کمک بسیاری می‌کند .

 

۳- دارچین ، داروی گیاهی برای لاغری پرکاربرد

دارچین دارای طعمی شیرین است و معمولاً در دم کردن چای به عنوان چای دارچین از آن استفاده می‌شود. این دارچین باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن شده و نقش مهمی در کاهش قند خون و کاهش کلسترول LDL یا کلسترول بد بدن و همچنین کاهش تری گلیسیرید دارد. دارچین به ماده بسیار مناسب برای مبتلایان به دیابت خصوصا دیابت نوع دو تبدیل شده است

 

۴- سیر ، یک داروی گیاهی برای لاغری

سیر یکی از بهترین مواد غذایی برای درمان بیماری‌های قلبی و عروقی، مبارزه با انواع سرطان ها و بهبود ایمنی بدن و همچنین برای کاهش چربی های بدن خصوصاً کاهش چربی های دور کمر عمل می کند . سیر، حاوی ماده ای به نام آلیسین است که اشتها و گرسنگی را به شدت سرکوب کرده و باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن و در نتیجه لاغری می شود .

 

۵- زنجبیل، داروی گیاهی برای لاغری موثر در کاهش وزن سریع

زنجبیل به عنوان یک داروی گیاهی برای لاغری، می تواند متابولیسم بدن را تا ۲۰ درصد افزایش داده و به این طریق میزان کالری سوزی و چربی سوزی را در بدن افزایش دهد. زنجبیل دارای مواد آنتی اکسیدان و ضد التهاب زیادی در ترکیب خود بوده و از آن برای جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان ها و همچنین برای آرامش روده ها استفاده میشود.

 

۶- زیره، داروی گیاهی برای لاغری موثر در بهبود گوارش

یکی دیگر از چاشنی های محبوب و مورد علاقه ایرانی ها زیاد شده است که باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و از این طریق می تواند عامل موثری برای کاهش وزن و لاغری تلقی شود . زیره همچنین انرژی لازم را برای بدن برای انجام کارهای روزانه فراهم می‌کند بنابراین نوشیدن زیره به همراه چای می تواند در طول روز به شما انرژی لازم را بدهد.

۷- زردچوبه، داروی گیاهی موثر در آب شدن چربیهای بدن

زردچوبه گیاهی است که بیشتر در جنوب آسیا و در هند از آن استفاده می شود. این گیاه دارای رنگ زرد روشن بوده و ماده‌ای به نام کورکومین در ساختار خود دارد این ماده می تواند به آب شدن چربی های بدن کمک کند. همچنین زردچوبه باعث کاهش سطح کلسترول خون و همچنین کاهش التهاب می شود .

۸- رازیانه، داروی گیاهی غنی از فیبر و آنتی اکسیدان

رازیانه به طور گسترده و وسیع به عنوان چاشنی غذا ها استفاده می شود. رازیانه معمولاً دارای کاربرد های دارویی بوده و از آن برای لاغری استفاده می شود رازیانه دارای طعم شیرینی بوده و می تواند به گوارش مواد غذایی کمک کند. این ماده غذایی پر کاربرد دارای مواد آنتی اکسیدان بالایی بوده که میتواند باعث افزایش متابولیسم بدن و لاغری شود. همچنین دا نه رازیانه غنی از فیبر بوده که این فیبر می‌تواند در گوارش مواد غذایی کمک کننده باشد .علاوه بر آن دانه های رازیانه دارای ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی بوده که این گیاه را به یک گیاه پر کاربرد برای سلامتی بدن تبدیل کرده است .

بیشتر بخوانید: راهکارهای لاغری 

۹- فلفل هندی، داروی گیاهی برای لاغری برای افزایش سوخت وساز بدن

فلفل هندی یکی از داروهای موثر در لاغری است که غنی از کپسایسین است. کپسایسین عامل اصلی تندی و حرارت فلفل می باشد .این ماده باعث افزایش سوخت و ساز بدن و سوختن چربی های بدن می شود .این ماده از چربی‌های بدن کمک گرفته تا به وسیله آن در ما ایجاد کند .به این طریق این ماده می‌تواند چربی‌های بدن را حل کرده و همچنین میزان جذب کالری از غذای روزانه را کاهش دهد .یکی دیگر از مزایای استفاده از فلفل هندی در رژیم غذایی کاهش سطح چربی خون می باشد .

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *